Своїм педагогічним досвідом я зобов’язаний розумним, думаючим учителям, уроки яких я відвідував й аналізував (В.О.Сухомлинський).
Порівняння власного досвіду з досвідом колег дає можливість критично оцінити різні варіанти досягнення мети, прискорює впровадження позитивного досвіду.
Взаємовідвідування уроків теоретичного та виробничого навчання є школою обміну досвідом, практичних шляхів удосконалення проведення уроків. Протягом І семестру в ліцеї було здійснено взаємовідвідування уроків педагогів різних напрямків із використанням міжпредметних зв’язків. Адже добре налагоджене в навчальному закладі взаємовідвідування уроків сприяє перенесенню кращих методів і прийомів роботи одного педагога в практику діяльності інших, надихає педагогів на пошук нових шляхів навчання, виховання, будить творчу ініціативу.
В результаті відвідування уроків можна зробити висновки: знання учні отримують в дискусіях, суперечках, самостійною працею, а також у співпраці з викладачем на уроці; педагоги залучають до роботи навіть найслабших учнів, а для цього стараються досягти того, щоб навчання стало особистою потребою і метою кожного учня; використовують методи і засоби, що вмикають учнів у розумову діяльність (інтелектуальну гру, мозковий штурм, робота групами, тематичну дискусію, проблемні ситуації та інше).
Окрім того, викладачі дійшли згоди в тому, що молодий педагог, відвідавши урок досвідченого колеги, має змогу збагатити свій педагогічний багаж, спроектувати перспективи свого професійного зростання. Побувавши на уроці у початківця, педагог зі стажем зможе порадити йому, як удосконалити роботу. Можливо, досвідчений педагог знайде щось корисне і для себе у молодшого колеги.
Таким чином, відвідування уроків у І семестрі 2017-2018 навчальному році дало змогу не лише відслідкувати стан навчального процесу в ліцеї керівникові закладу, а й спонукати колег до обміну досвідом та удосконалення професійної майстерності.
Залишити відповідь