Конфлікти – це норма життя.
Коли вам здається, що у вашому житті
немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс.
( Ч. Ліксон)
Дуже часто в своєму житті ми стикаємося з такими неприємностями як конфлікти. Що й говорити про стосунки «учень-педагог». Чимало випадків, коли наша нестриманість та зайва емоційність призводить до негативних наслідків, які впливають і на професійну діяльність педагога в тому числі. У нашому ліцеї вважають, що конфліктам серед педагогів та учнів краще зарадити, аніж їх потім розбирати.
21 березня, згідно плану методичної роботи на 2017-2018 навчальний рік, для педагогів ліцею було проведено тренінг «Педагогічна тактовність. Шляхи і способи виходу з конфліктних ситуацій». Мета заходу – оптимізація поведінки учасників тренінгу в конфлікті і оволодіння конструктивними стратегіями рішення різноманітних конфліктів. Завдання, яке поставили перед собою організатори, полягало в тому, щоб навчити методам виходу з конфлікту, дати рекомендації по конструктивному вирішенню конфлікту, а також надати теоретичну інформацію про конфлікти, їх причини.
Протягом заходу педагоги виконували різноманітні завдання (анкетування, творчі завдання), проявляючи свою індивідуальність та розкриваючи приховані риси характеру. Окрім того, розібрали шляхи виходу з різних педагогічних ситуацій. Результати діяльності проаналізували та разом, користуючись напрацюваннями провідних педагогів та психологів, визначили основні принципи поведінки педагога у конфліктній ситуації.
Як наслідок, педагоги навчились об‘єктивно оцінювати свої дії та вчинки і дії опонентів, усвідомлювати та ідентифікувати власні стратегії і стратегії опонента. Також засвоїли конструктивні стратегії вирішення конфліктів і механізми їх застосування. І найголовніше – навчилися працювати з емоціями в конфлікті, їх регуляції та відображенню.
Залишити відповідь